Principii pedagogice pentru succes

Principii pedagogice pentru succes

Realitățile la care trebuie să se adapteze școala romanească sunt într-o continua schimbare, avalanșa de situații în care cadrul didactic este pus zi de zi necesitând cunoașterea tuturor aspectelor ce ar putea influența desfășurarea activității instructiv-educative. Cu o perspectiva echilibrată intre teorie și practică, lucrarea propune o abordare nouă în aria științelor educației și oferă sfaturi care vin atât în sprijinul debutanților, cât și al profesorilor cu experiență, ajutându-i să înțeleagă mai bine lumea complexă și contradictorie a școlii. Numeroasele exemple și experimente, ce ilustrează în egala măsura principiile pedagogice consacrate și punctele de vedere recente, facilitează aprofundarea temelor discutate.

Cuprins:

  1. Principiul automotivării cadrului didactic;
  2. Principiul competentei cadrului didactic;
  3. Principiul cunoașterii pedagogice;
  4. Principiul autorității didactice;
  5. Principiul libertății de alegere;
  6. Principiul construirii independenței;
  7. Principiul primelor impresii;
  8. Principiul familiarității;
  9. Principiul ambianței;
  10. Principiul efectului placebo;
  11. Principiul personalizării relației;
  12. Principiul empatiei;
  13. Principiul creării unei conexiuni emoționale cu elevul;
  14. Principiul flexibilității;
  15. Principiul încrederii;
  16. Principiul reciprocității;
  17. Principiul conștientizării;
  18. Principiul coerenței între comunicarea verbală și comunicarea nonverbală;
  19. Principiul dialogului;
  20. Principiul întrebărilor;
  21. Principiul feedbackului;
  22. Principiul ascultării active;
  23. Principiul participării active;
  24. Principiul lucrului în echipă;
  25. Principiul interactivității;
  26. Principiul atractivității informației;
  27. Principiul creativității;
  28. Principiul motivației;
  29. Principiul manipulării;
  30. Principiul dovezii sociale;
  31. Principiul managementului performanței școlare;
  32. Principiul managementului conflictelor educaționale;
  33. Principiul conducerii clasei;
  34. Principiul gestionării situațiilor de criză educațională;
  35. Principiul consecventei comportamentale;
  36. Principiul non-escaladării;
  37. Principiul relației dintre atitudine și comportament;
  38. Principiul diminuării pierderilor;
  39. Principiul persistenței în timp a informațiilor;
  40. Principiul pedepsei și recompensei;
  41. Principiul consecințelor logice;
  42. Principiul consolidării;
  43. Principiul relației predare-învățare-evaluare;
  44. Principiul descongestionării informaționale;
  45. Principiul diferențierii instruirii;
  46. Principiul stabilirii corecte a obiectivelor educaționale;
  47. Principiul standardelor de performanță;
  48. Principiul explicației;
  49. Principiul autoevaluării;
  50. Principiul disonanței cognitive;
  51. Principiul rarității;
  52. Principiul mentoring-ului și coaching-ului;
  53. Principiul bunului model/bunelor practici;
  54. Principiul schimbări educaționale;
  55. Principiul succesului;
  56. Principiul încurajării;
  57. Principiul evitării gândirii stereotipe;
  58. Principiul nondiscriminarii
  59. Principiul nonagresivității comportamentale.

 

____________________________

Ion-Ovidiu Pânișoară – Profesorul de succes. 59 de principii de pedagogie practică (cuprins)

Administrator

Leave a comment

Vă rugăm să introduceți un comentariu.
Te rog scrieți numele.
Vă rugam sa introduceți adresa dumneavoastră de email.
Te rog introdu o adresă de email validă.